facebook_noscript

Témáink


FeltöltötteAdmin/Feltöltés ideje: 2019-06-18
Facebook hirdetés ára

Facebook hirdetés ára

“Mennyibe kerül a Facebookon hirdetni?” – merül fel sokszor a kérdés. Habár ez a kérdés teljesen jogos, mindig csak ugyanazt tudjuk válaszolni… “attól függ”.

A Facebook hirdetés ára rengeteg különböző tényezőtől függ, ráadásul, mi, a felhasználók csupán a jéghegy csúcsát látjuk…és ki tudja, mi van a felszín alatt…

Ebben a cikkben legjobb tudásunk szerint próbáljuk megválaszolni a kérdést, és kideríteni, hogy mégis milyen költségekre számíthat egy friss hirdető. Hogyan működik a Facebook licitrendszere? Biztosan tudod már, hogy a Facebook lényegében egy aukciós ház. A hirdetők licitálnak, és aki a legjobb ajánlatot teszi, az nyeri meg a licit tárgyát… azaz a Facebookot böngésző emberek figyelmét.

Ezzel pedig már meg is magyaráztam, hogy miért nem lehet általánosságban megmondani, hogy pontosan mi is a Facebook hirdetés ára. A Facebook hirdetés ára nagyban befolyásolva van azáltal, hogy mekkora a verseny és a többiek milyen ajánlatokat tesznek. Mivel a Facebook elég nagy trend, nagy népszerűségnek örvend, így nem csoda, hogy a Facebook hirdetés ára emelkedik.

Facebook hirdetés ára- Mi befolyásolja?

A Facebook hirdetés ára befolyásolva van a licitbeállításaiddal. És ez csak egyike annak a sok tényezőnek ami meghatározza. Maga a rendszer olyan komplex, hogy pontosan senki nem ismeri a titkos formulát, de az alábbiakban összeszedtem neked azt a pár tényezőt, melyek bizonyítottan befolyásolják a kampányaid árát.

1. A célközönséged

Egyértelműen az lesz az egyik fő meghatározó tényező, hogy pontosan “kit” szeretnél megvenni, hiszen ez határozza majd meg a konkurenciát is. Sokan nem tudják, hogy Facebookon lényegében mindenki mindenkinek a konkurense… ezért kell igazán odatenned magad, és 110%-os hirdetéseket készíteni, különben a több millió konkurens valamelyike viszi el a fődíjat (az emberek figyelmét). Nem csoda hogy ez sokaknak újdonság, hiszen teljesen eltér az eddig megszokott modelltől. Például AdWords-ön csak azokkal kellett versenyezned, akik ugyanazokat a kulcsszavakat célozzák meg (így jó eséllyel ugyanazt szeretnék eladni)… Facebookon viszont minden egyes olyan hirdető a versenytársad lesz, aki ugyanazokat az embereket célozza meg, mint te. Ők viszont egyértelműen nem csak a közvetlen konkurenseid lesznek. Ha például a Facebook tudja rólam (mint felhasználóról), hogy online marketingesként dolgozom, szeretem a kutyákat, Apple cuccaim vannak, szabadidőmben pedig szívesen járok konditerembe vagy futni, akkor minden egyes hirdető – akinek a profiljába ezek alapján beleillek – versenyezni fog azért, hogy az ő hirdetése kerüljön a hírfolyamomba. Így a futócipőt értékesítő üzletek máris direkt versenybe kerültek a marketinges szoftvereket fejlesztő cégekkel.

Látod már miért lehetetlen megmondani mennyibe kerül majd a Facebook hirdetés ára?

Ezek alapján már el tudod képzelni, hogy milyen komplex folyamatok zajlanak le a háttérben, mielőtt megjelenik előtted egy hirdetés. Szerencsére nem csak a pénz a meghatározó (de komolyan), hiszen több más faktort is figyelembe vesz a Facebook.

2. A hirdetéseid minősége

A Facebooknál is rájöttek arra, hogy a pénz nem minden. Nagyon egyszerű lenne, hogy az kapja meg a hirdetési helyet, aki a legtöbbet fizeti… ez viszont két problémát eredményezne:

-esélyünk sem lenne, ha a világ bármelyik top brandje úgy döntene, hogy elkezd keményen Facebook hirdetésekbe fektetni

-a felhasználók idővel megunnák a sok irreleváns reklámot, ezáltal pedig fokozatosan csökkenne a Facebookon töltött idő

Bármennyire is furcsa, de Zuckerbergék igenis nagy figyelmet fordítanak a felhasználói élményre, ezért keményen mérik a hirdetések minőségét is. Ezt a háttérben biztosan több ezer tényezőben mérik, kifelé viszont egyetlen számban jelenik meg az egész… ez pedig a relevancia pontszám. A relevancia pontszám (nagyon leegyszerűsítve) azt mutatja meg, hogy mennyire releváns (azaz mennyire passzol) az adott kampányod ahhoz a célközönséghez, melyet megcéloztál. Ha például macskaeledelt árulsz és (valamilyen véletlen folytán) sikerült megcéloznod az összes kutyás embert, akkor jó eséllyel nem éred el a 10/10-et… ez pedig a Facebook hirdetés ára rovására fog menni. A relevancia pontszám direktben befolyásolja a hirdetéseid árát, hiszen a Facebook a felhasználói élményt helyezi előtérbe. Magyarul, ha megcélzod az összes macskás embert, akkor nekik teljesen aktuális (sőt, hasznos) lesz az ajánlatod… ezt pedig azzal díjazza a Facebook, hogy olcsóbban jeleníti meg a hirdetéseidet. Azt viszont nem szabad elfelejtened, hogy a relevancia pontszám csupán azt méri, hogy mennyire passzol a célközönség a hirdetésedhez. Összehozhatsz egy 10/10-es kampányt, de az még nem fogja garantálni, hogy jó eredményeket is érsz el, hiszen a konverziós arányt rengeteg más tényező is befolyásolhatja (a hirdetésed copyja, a landing page, maga az ajánlat, stb…). Ha már elég magas a relevancia pontszámod (8+), akkor ideje elkezdened tesztelni a hirdetés elemeit.

3. Az időszak

Gondolom számodra sem újdonság, hogy a legtöbb bizniszben vannak erősebb és gyengébb időszakok. Ez a szezonális termékek esetében a legmeghatározóbb, de általános tapasztalat például, hogy az év végi ünnepi időszak előtt mindenki megpróbál minél többet hirdetni… ilyenkor pedig megugrik a Facebook hirdetés ára. Nem fogom túlmagyarázni, ez egyszerűen a fentebb leírt licitrendszer miatt alakul így. Több hirdető, nagyobb verseny, magasabb költségek. Ilyen egyszerű az egész.

Az elmúlt 1-2 évben már az is megfigyelhető, hogy a nagyobb brandek is egyre inkább ráfekszenek a Facebook hirdetésekre… ez pedig nekünk “kicsiknek” nem túl jó hír. A nagy cégek fizetőképesebbek, így simán túllicitálhatnak mindenkit. Ezért kell nagyon odafigyelned a hirdetéseid és a célzás minőségére, hiszen a Facebook még mindig előnyben részesíti a hasznos hirdetéseket (és ez idővel csak még inkább így lesz).

4. CPA/ROI A CPA (cost per action) és a ROI (return on investment) a két legfőbb mérőszám, amit követned kell akkor (is), ha Facebookon hirdetsz. A CPA azt mutatja meg, hogy az adott kampány hány forintért hozott egy konverziót (ez lehet vásárlás, letöltés, ajánlatkérés, feliratkozás, app telepítés, stb), míg a ROI-ból azt tudjuk meg, hogy mekkora megtérülést hozott a kampány.

Ha például 500 forintot fizetek egy ajánlatkérőért (ez a CPA) és tudom, hogy minden negyedik vásárol majd, akkor végülis 2.000 Ft-ból szereztem meg egy vásárlót. Ha minden egyes vásárláson 4.000 Ft hasznom van (a hirdetési költség kifizetése után), akkor ennek a kampánynak a ROI-ja kereken 2, hiszen minden egyes hirdetésre költött forintom után 2 forintot tettem zsebre.

Facebook hirdetés ára - Hogyan befolyásolják a licitbeállítások?

Sokan nincsenek tisztában vele pontosan hogyan is működnek a Facebook licitálási opciói, úgyhogy röviden fussuk át ezt is. A hirdetéscsoportok szintjén 2 fontos dolgot tudsz beállítani: Licitbeállítások, Optimalizálási beállítások

Nézzük az elsőt:

1. A Facebook hirdetések licitbeállításai – Így tudsz FIZETNI a hirdetésekért CPC (cost per click)

– Ha ezt az opciót választod, akkor kattintásonként fogsz fizetni. Magyarul csak akkor fizetsz a Facebooknak, ha valaki rákattintott a hirdetésedre. Ilyenkor a Facebook nem számol fel azért semmit, ha az emberek látják a hirdetésedet, de nem kattintanak rá. CPM (impressions)

– Ennél az opciónál 1.000 megtekintésért fizetsz a Facebooknak. Ha ez mondjuk 100 Ft, akkor ha a hirdetésed 10.000 alkalommal jelenik meg (nem feltétlenül tízezer különböző embernek, mert valaki többször is láthatja) a hirdetési költséged kereken 1.000 Ft lesz. Természetesen ezt is rengeteg minden befolyásolja, és egyáltalán nem biztos, hogy valaki kattint is a hirdetésekre. CPA (cost per action) – Ha CPA alapján szeretnél fizetni, abban az esetben a Facebook csak akkor von le tőled pénzt, ha valaki végrehajtja az előre kitűzött célt (pl feliratkozik).

2. A Facebook kampányok optimalizálási beállításai

– Ez lesz a hirdetésed CÉLJA Megjelenések

– Ilyenkor a Facebook csak arra törekszik, hogy minél több embernek, minél olcsóbban eljuttassa a hirdetésed.

Napi egyedi elérés – Ennél a lehetőségnél már azon lesz a hangsúly, hogy minél több egyedi embert érj el úgy, hogy egy embernek naponta csak egyszer jelenhet meg a hirdetés.

Link kattintások – A Facebook igyekszik megtalálni a célközönségeden belül azokat az emberek, akik adott időben legnagyobb eséllyel kattintanak a hirdetésedre.

Konverziók – Ha jól beállítottad a konverziókövetést (ami mindennek az alapja!), akkor lehetőséged lesz úgy beállítani a hirdetéseket, hogy a Facebook azoknak az embereknek jelenítse meg azt, akik legnagyobb eséllyel kattintanak ÉS hajtják végre a meghatározott cselekvést. Jópár millió forintot költöttem már el Facebookon, és eddig azt tapasztaltam, hogy nem igazán érdemes a fizetési beállításokat piszkálni. Alapesetben impression után fizetsz, ami nem véletlen, ugyanis egy-egy kivételes esettől eltekintve ezzel lehet a legjobb eredményeket elérni. A kulcs viszont az optimalizálásban rejlik… Egy ideje még itt is állandóan variálni kellett, de a Facebook algoritmusa manapság már olyan okos, hogy akkor jársz a legjobban ha jelzed neki, hogy pontosan mit szeretnél elérni. Állítsd be a konverziókövetést, majd mondd azt, hogy erre a köszönőoldalra akarom eljuttatni az embereket… a Facebook pedig általában egész ügyesen megkeresi neked azokat az embereket, akiket érdekelhet az ajánlatod.



Minőségi mutató az Adwordsben

Minőségi mutató az Adwordsben

A minőségi mutató az Adword hirdetések, kulcsszavak és céloldalak minőségére vonatkozó becslés. A jobb minőségű hirdetésekkel alacsonyabb árak és jobb hirdetéspozíciók érhetők el.

Elolvasom


Az adaptív keresési hirdetések (béta)

Az adaptív keresési hirdetések (béta)

Az adaptív keresési hirdetésekkel egy jó adwords ügynökség olyan online reklámot hozhat létre, amelyek az ügyfelekhez igazodva több és relevánsabb szöveget jelenít meg.

Elolvasom


Hogyan készítünk weboldalt?

Hogyan készítünk weboldalt?

Segítünk, elmondjuk, megmagyarázzuk. Összeállítjuk a honlap struktúráját, felépítjük a menürendszert, megtervezzük a navigációt. Ez nem annyira egyszerű feladat, mint elsőre tűnik.

Elolvasom




Iratkozzon fel a hírlevelünkre!




© Copyright 2018 Topseller - Minden jog fenntartva

További hasznos weboldalak:

Topseller.hu

Adwords Kampány Ügynökség

Lélekmátrix.hu

Trendkatalógus.hu